brendovi | 08 Maj, 2009 11:43
I pored toga što je svetska ekonomija u padu novo BrandZ istraživanje daje prvi globalni
brend sa vrednošću preko 100 milijardi US dolara – Google.
Vrednost prvih 100 brendova na listi povećala
se za 2% u odnosu na prethodnu godinu i sada iznosi 1.95 biliona US
dolara. Čak 85 brendova je ostalo na listi u odnosu na listu najvećih brendova 2008 .
Gledano po kategorijama, najveći gubitnici su osiguravajuća društva
(-48%), automobilski brendovi (-22%) i finansijske institucije (-11%).
Sa druge strane, mobilni operateri su imali najveći rast u vrednosti
brendova (+28%), a slede ih gazirana pića (+24%) i kafe (+18%).
Recesija nema negativan uticaj na sve kategorije i brendove. Najveći rast u kategorijama ostvarili su brendovi koji su povezani
sa kućnim aktivnostima, kao što je kupovina preko interneta koja ja
zbog svoje jednostavnosti dovela do rasta brendova Amazon (+85%) i eBay
(+16%).
Isto tako i brendovi kafa pokazuju rast budući da potrošači više nemaju
novca da kupuju skupe kafe za poneti već se zadovoljavaju kućnim
varijantama svojih omiljenih kafa, dovodeći tako da rasta brendova
Nescafe (+23%) i Nespreso (+27%). Isti trend se može primetiti i kod
brendova u vezi sa ličnom higijenom, gde su brendovi u vezi sa oralnom
higijenom pokazali rast što ukazuje da potrošači žele da izbegnu skupe
odlaske kod zubara.
Od novih brendova na listi tu je Visa koja se po prvi put pojavila na
spisku i to na visokom 36 mestu. Najveći rast u odnosu na prošlu godinu
ostvarila je jedna banka – China Merchants Bank (168%). Zanimljivo je
da je rast zabeležio i brend BlackBerry iako je u vezi sa ovim brendom
bilo tako mnogo loših vesti – korisnici su i dalje ostali verni.
Međutim, nema sumnje da finansijska kriza utiče na ponašanje kupaca.
Evidentan je pad prodaje organske hrane, a potrošači se prebacuju na
brzu hranu, alkohol i cigarete. U skladu sa ovim, brendovi McDonald’s
(rast 34%), Marlboro (rast 33%), Budwieser (rast 23%) i Johnnie Walker
(rast 42%) zabeležili su solidan rast svojih vrednosti.
Za oglašavačku industriju kojoj je recesija bila najveća pretnja, ovo
BrandZ istraživanje biće od velike pomoći. Ovo istraživanje jasno
poazuje da se u vreme krize potrošači okreću snažnim, dobro poznatim
brendovima i evidentno je poklapanje ove liste sa listom najvećih
oglašivača.
Kompanije koje investiraju u sopstvene brendove mogu bolje da zaštite
svoje poslove i da im pomognu da se razviju. Brendovi su vredan resurs
koji može da umanji rizik poslovanja, i da olakša prodor u nove
kategorije.
BREND VREDNOST U MILIJARDAMA DOLARA
Google 100,039
Microsoft 76,249
Coca-Cola 67,625
IBM 66,622
McDonald's 66,575
Apple 63,113
China Mobile 61,283
GE (General Electric) 59,793
Vodafone 53,727
Marlboro 49,460
Kompletnu listu Top 100 globalnih brendova 2009 možete pogledati ovde .
| « | Maj 2009 | » | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
| 1 | 2 | 3 | ||||
| 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
| 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
| 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
| 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |