Brendovi

Lista najvećih brendova 2009

brendovi | 08 Maj, 2009 11:43

Lista Top 100 najmoćnijih brendova na svetu prestižne agencije Millward Brown , koja se bavi istraživanjem globalnog tržišta i svetskih brendova u potpunosti pokazuje snagu koju poseduju brendovi.

I pored toga što je svetska ekonomija u padu novo BrandZ istraživanje daje prvi globalni brend sa vrednošću preko 100 milijardi US dolara – Google.
Vrednost prvih 100 brendova na listi povećala se za 2% u odnosu na prethodnu godinu i sada iznosi 1.95 biliona US dolara. Čak 85 brendova je ostalo na listi u odnosu na listu najvećih brendova 2008 . Gledano po kategorijama, najveći gubitnici su osiguravajuća društva (-48%), automobilski brendovi (-22%) i finansijske institucije (-11%). Sa druge strane, mobilni operateri su imali najveći rast u vrednosti brendova (+28%), a slede ih gazirana pića (+24%) i kafe (+18%).
Recesija nema negativan uticaj na sve kategorije i brendove. Najveći rast u kategorijama ostvarili su brendovi koji su povezani sa kućnim aktivnostima, kao što je kupovina preko interneta koja ja zbog svoje jednostavnosti dovela do rasta brendova Amazon (+85%) i eBay (+16%).
Isto tako i brendovi kafa pokazuju rast budući da potrošači više nemaju novca da kupuju skupe kafe za poneti već se zadovoljavaju kućnim varijantama svojih omiljenih kafa, dovodeći tako da rasta brendova Nescafe (+23%) i Nespreso (+27%). Isti trend se može primetiti i kod brendova u vezi sa ličnom higijenom, gde su brendovi u vezi sa oralnom higijenom pokazali rast što ukazuje da potrošači žele da izbegnu skupe odlaske kod zubara.
Od novih brendova na listi tu je Visa koja se po prvi put pojavila na spisku i to na visokom 36 mestu. Najveći rast u odnosu na prošlu godinu ostvarila je jedna banka – China Merchants Bank (168%). Zanimljivo je da je rast zabeležio i brend BlackBerry iako je u vezi sa ovim brendom bilo tako mnogo loših vesti – korisnici su i dalje ostali verni.
Međutim, nema sumnje da finansijska kriza utiče na ponašanje kupaca. Evidentan je pad prodaje organske hrane, a potrošači se prebacuju na brzu hranu, alkohol i cigarete. U skladu sa ovim, brendovi McDonald’s (rast 34%), Marlboro (rast 33%), Budwieser (rast 23%) i Johnnie Walker (rast 42%) zabeležili su solidan rast svojih vrednosti.
Za oglašavačku industriju kojoj je recesija bila najveća pretnja, ovo BrandZ istraživanje biće od velike pomoći. Ovo istraživanje jasno poazuje da se u vreme krize potrošači okreću snažnim, dobro poznatim brendovima i evidentno je poklapanje ove liste sa listom najvećih oglašivača.
Kompanije koje investiraju u sopstvene brendove mogu bolje da zaštite svoje poslove i da im pomognu da se razviju. Brendovi su vredan resurs koji može da umanji rizik poslovanja, i da olakša prodor u nove kategorije.

BREND                                VREDNOST  U MILIJARDAMA DOLARA   

Google                               100,039
Microsoft                             76,249
Coca-Cola                            67,625    
IBM                                     66,622
McDonald's                          66,575    
Apple                                  63,113
China Mobile                        61,283    
GE (General Electric)             59,793    
Vodafone                             53,727    
Marlboro                              49,460  

  Kompletnu listu Top 100 globalnih brendova 2009 možete pogledati ovde .

Komentari

Dodaj komentar





Zapamti me

 
Accessible and Valid XHTML 1.0 Strict and CSS
Powered by blog.rs - Design by BalearWeb